Dersin Adı | İleri Yönetim Muhasebesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACC 450 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders temel maliyet ve yönetim muhasebesi bilgisine sahip öğrencierin ileri düzeyde stratejik yönetimsel kararlarda kullanabilecekleri yönetim muhasebesi tekniklerine ilişkin bilgi ve uygulama yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste muhasebecilerin, modern iş çevresiin gereklerinden olan fonksiyonlararası ekiplerin birer parçası olduklarına vurgu yapılmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İleri düzey yönetim muhasebe dersi şu konuları içermektedir: strateji ve yönerim muhasebesi ilişkisi, kalite maliyeti, kapasite maliyet, ve çevresel maliyetlerin ölçülmesi ve yönetilmesi, yalın üretim ortamında maliyet analizi, maliyet tahmini, değer zinciri maliyetlerinin analizi, iş süreçlerinin yeniden yapılanması, hedef maliyetleme, hissedar değerini arttırma sürecinin yönetimi ve kontrolu ile ortak hizmet merkezlerinin maliyetlerini yönetme. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Strateji ve Yönetim Muhasebesi | Önerilen Okumalar |
2 | Maliyet Tahminleme | Önerilen Okumalar |
3 | Değer Zinciri Maliyetleri | Önerilen Okumalar |
4 | İşletme Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması | Önerilen Okumalar |
5 | Hedef Maliyetleme | Önerilen Okumalar |
6 | Hedef Maliyetleme- Vaka Analizi | Önerilen Okumalar |
7 | Kapasite Maliyetlerinin Analizi | Önerilen Okumalar |
8 | Ara Sınav | Önerilen Okumalar |
9 | Kalite Maliyetlerinin Analizi | Önerilen Okumalar |
10 | Kalite Maliyetlerinin Analizi- Vaka Analizi | Önerilen Okumalar |
11 | Çevre Maliyetlerinin Analizi | Önerilen Okumalar |
12 | Yalın Üretim Çağında Yönetim Muhasebesi | Önerilen Okumalar |
13 | Yalın Üretim Çağında Yönetim Muhasebesi | Önerilen Okumalar |
14 | Hissedarlar için Değer Yaratma Süreci – Ölçme ve Yönetme | Önerilen Okumalar |
15 | Hissedarlar için Değer Yaratma Süreci – Ölçme ve Yönetme | Önerilen Okumalar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Management Accounting: A Strategic Focus, Shahid Ansari, Janice Bell, Thomas Klammer, 2004, Cengage learning. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Statements of Management Accounting, IMA (Institute of Management Accountants), http://www.imanet.org/ |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 40 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | |||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | X | ||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest